Van voor het publiek naar voor de klas ....

Opgeleid als balletdanseres, gedanst en gezongen in de musicalwereld, gewerkt in Marketing & Sales in binnen- en buitenland en uiteindelijk voor de klas beland.

Alles wat ik doe, start vanuit een passie. Zo ook het werken met en begeleiden van kinderen. Kinderen geven aan dat zij zich snel op hun gemak voelen bij mij. En het geeft mij enorm veel energie om hen te zien groeien en bloeien.

Na diverse opleidingen te hebben gevolgd, is duidelijk geworden dat ik met name gespecialiseerd ben in meer-/hoogbegaafde kinderen, kinderen die problemen hebben rondom de executieve functies en kinderen die baat hebben bij remedial teaching.

Mijn specialisatie rondom hoogbegaafdheid komt allereerst vanuit de privésituatie. Op zeer jonge leeftijd bleek dat onze kinderen een ontwikkelingsvoorsprong hadden. Hierna heb ik mij via diverse opleidingen, trainingen, seminars en netwerkgroepen verder verdiept in hoogbegaafdheid. Wat ik vooral heb geleerd, is dat ieder hoogbegaafd kind anders is en andere behoeftes heeft. Samen met de kinderen en ouders probeer ik die behoeftes boven tafel te krijgen om hen beter te begeleiden in hun ontwikkeling.

Over executieve functies hoorde ik voor het eerst in 2012 tijdens een congres. Ik was gelijk verkocht, omdat ik veel van mijzelf hierin herkende. Middels het lezen van boeken, het volgen van seminars en het uitwerken van plannen samen met leerlingen die over zwakke executieve vaardigheden beschikten, heb ik diverse tools ontwikkeld om kinderen hierin te begeleiden.

Bij het begeleiden van kinderen staat bij mij de relatie met het kind bovenaan. Vanuit wederzijds vertrouwen gaan wij samen op zoek naar tools om eruit te halen wat erin zit. Met behulp van de juiste mindset-match wordt deze zoektocht er een om nooit meer te vergeten!